Om mig ...Medicinkvinnan

Intresset för örter och naturen har jag nog alltid haft. Det började allra först med min stora  passion för odling.Under flera års tid hade jag en kravcertifierad örtodling.

Intresset för människor har också alltid varit stort och jag har  arbetat inom sjukvården stora delar av mitt yrkesliv.

Känslan för att behandla med naturliga produkter utan biverkningar vaknade dock liksom intresset för  ren mat som en naturlig del i tillfrisknandet.

Jag utbildade mig i örtmedicin hos Cindy Stoa under 1,5 åroch var klar där -97. Samtidigt började min utbildning i homeopati på Hanemanskolan i Göteborg som varade i 2 år. Jag har även läst Evolutionary Herbalism hos Sajah Podham.Jag har utbildat mig i basmedicin och näringslära på Biopatakademien under 3 år. Min utbildning pågår ständigt i kontakt med naturens och växternas väsen och olika vidareutbildningar.

Jag vandrar den shamanska vägen och har studerat shamanism och schamansk healing under flera år.

Jag erbjuder shamansk healing och behandling med örtmedicin, håller ceremonier och ger holistisk coachning.

Jag driver även Örtmedicinska skolan i Göteborg, sedan 2006, som har en 1-årig utbildning till fytoterapeut.

Jag har även kurser i örtmagi under sommarhalvåret.

Marie Sandberg

Medicinkvinna, Dipl. Fytoterapeut, Homeopat och Djurhomeopat